Loxone Világításvezérlés hotelekben

Világításvezérlés hotelekben

Világításvezérlés hotelekben



funkciók

Ez a funkció blokk lehetővé teszi a több szobában történő világításvezérlést ugyanazokkal a beállításokkal. Az alapbeállítás tetején létrehozhatunk különböző típusú szobákat. Innentől a szobák világítását (kapcsolást, dimmelést, rgb színváltoztatást) előre beállított jelenetekkel tudjuk változtatni.

Az első alkalommal mikor berakjuk a kártyát, az S3 „Üdvözlő” világítási kép aktiválódik. A legtöbb előre beállított jelenet függ a napszaktól, vagy a szobában történő aktivitástól. Ha elhagyjuk a szobát és visszatérünk, akkor az elhagyáskor aktív világítási kép fog működni a visszaérkezéskor, ez a beállításon múlik.

szoba állapot definiálása

A szoba állapotát több helyről is definiálhatjuk. Például a recepció is tudja változtatni (Alr bemenet) foglalt és nem foglalt között, vagy, hogy a vendég becsekkolt e . A kulcskártyákat használva a recepció látja a Fidelio szerveren vagy a miniszerveren keresztül, hogy van e jelenlét, vagy takarítás és szerviz igény.( Qp, Qs, QD AQrm)

Az I1-I20 ig a bemenetek a hozzájuk tartozó kimeneteket vezérlik. Azt, hogy az adott kimenetet dimmelni vagy csak ki-be kapcsolni szeretnénk, beállíthatjuk a blokk Beállítások ablakában.

ki-be kapcsolás

Az adott bemeneten észlelt felfutó él bekapcsolja a hozzá tartozó kimenetet. A következő felfutó él a kimenetet kikapcsolja. Kikapcsolni dupla kattintással is kitudjuk. Ahhoz, hogy ki be kapcsoló funkció legyen, a bemenetnek kapcsolóként kell legyen definiálva a blokkban.

dimmelés

A dimmelés funkciót a kapcsoló nyomvatartásával tudjuk aktiválni. Az, hogy a dimmer hogyan működik, függ a beállított paraméterektől. (SI, ST, Min, Max, W és L). A százalékos léptéket az SI paraméterrel tudjuk állítani, az időléptéket (másodpercben) az ST paraméter vezérli. A Min paraméter a dimmer minimum értékét állítja, 0-50% ig. A max paraméter a dimmer maximum értékét állítja 50-100%-ig. Ha a W paraméter aktív, akkor, amikor a dimmer eléri a maximum értéket, akkor irányt vált és elkezd a minimum felé haladni. Hasonlóan, ha eléri a minimumot, akkor ugyanúgy irányt vált és megy vissza a maximum felé. Ha a W paraméter nem aktív a dimmer simán megáll, mikor eléri a minimum vagy maximum értéket. Ha az L paraméter nem aktív, egy rövid kattintás a nyomógombon aktiválja a dimmer utolsó értékét. Ha aktív, akkor a dimmelés újraindul a minimum értékről.

Az eszköz 13 világítási képet tud támogatni. Ebből 4-et egyénileg tudunk szabályozni a S10-S13 bemenetekkel, az alkalmazáson keresztül vagy a fali kapcsolókat használva. ( 5 másodpercig nyomva kell tartani a nyomógombot, hogy a világítási képet elmentse) A + és – nyomógombokat megnyomva léptetni tudjuk a világítási képeket, a +al felfelé, a –al lefelé.

Az Als bemenetet választva közvetlenül ki tudjuk választani a világítási képet. A világítási kép száma, analóg értékként lesz elmentve. Például, az Als értéke 2, akkor a világítási kép is 2 lesz.

Az aktív világítási kép az AQs kimenetről lesz küldve.

dupla kattintás funkció

A világításvezérlés blokknak vagy egy alapértelmezett duplakattintás funkciója. Ez azt jelenti, hogy ha az I1-I20 vagy S10-S13 bemenetek egyikére egy dupla kattintás érkezik, akkor az összes kimenet újraindul. Például ha elhagyod a helyiséged, egy dupla kattintással az összes világítást le tudod kapcsolni.

világítási kép hozzáadása

Világítási kép definiálásához, kattintsunk kétszer a blokkra. Megjelenik egy ablak mind a 13 lehetséges világítási képpel. Az első 9 neve előre meghatározott és nem változtatható, míg a többi szabadon változtatható.

Minden jelenethez, minden kimenetet be tudjuk állítani, hogy kapcsoló, dimmer vagy RGB. Ha RGB-t választunk, akkor a kért színt ki tudjuk választani a színpalettáról.

A jelenethez mozgásérzékelőt is hozzá tudunk rendelni. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy kiválasztjuk a választott világítási képet és rákattintunk a „Mozgásérzékelő hozzáadása világítási képhez”. A mozgásérzékelőt az Mv bemenetre kell bekötni. A mozgás érzékelő alapból engedélyezett. Ha érzékel mozgást, akkor az adott világítási képet aktivál.  Az időzítő a mozgásérzékelő bemenetén észlelt lefutó ágra indul.

 

    • Related Articles

    • Világításvezérlés

      Világításvezérlés bemutatás A világítás vezérlő blokk alapjaiban olyan, mint 12 nyomógomb blokk kombinálva. Minden kattintás a kapcsolón, ami az I1-I12 ig valamelyik bemenetre van bekötve, kapcsolhatod a hozzá tartozó AQ1-AQ12 kimenetet ki és be, ...
    • 2 nyomógomb blokk

      2 nyomógomb ​ Ezt a blokkot használd, ha egy pillanatnyi jelet szeretnél állandó ki vagy be jellé alakítani. egyszerű világításvezérlés információ Minden impulzus a Son  bemeneten be állásba kapcsolja az O kimenetet , minden Soff impulzus 0 állásba ...
    • Központi

      központi Ez a blokk lehetővé teszi, hogy központosíts általános funkciókat egy helyen, mint például a minden világítás ki. bemutatás A központi blokk lehetővé teszi, hogy csökkentsd a merkerek használatát a programodban azzal, hogy leegyszerűsít ...